CANON HAR LANSERAT NYTT OBJEKTIV

Nyheter 25 Nov 2016

Under november har Canon börjat sälja det nya objektivet EF 70-300 mm f/4-5,6 IS II USM – ett flexibelt objektiv både för amatörer, avancerade fotografer och filmskapare. Det ersätter den tidigare modellen EF 70-300mm f/4-5,6 IS USM.

Canon

Objektivet är kompakt och erbjuder det senaste inom autofokusering och optisk teknik för både stillbilder och filmer och kan antingen användas med APS-C-kameror eller fullformatskameror, från EOS 80D till EOS 6D.

Den helt nya optiska designen använder ett UD-glas för att minska kromatisk aberration och ge skarpa bilder med enastående färg och kontrast. Teleobjektivets nya optiska bildstabilisator i 4 steg ska minska kameraskakningar och oskärpa – stativ bör alltså inte vara lika nödvändigt vid användning av långa slutartider. Den inbyggda USM nanofokustekniken innebär enligt Canon att EF 70-300 mm F/4-5,6 IS II USM ger snabb fokusering, exceptionell spårningshastighet och mjuk, tyst drift. Objektivet passar även filmmakare eftersom USM nanofokustekniken ger filmerna ett naturligt utseende och en härlig känsla. Den tystgående motorn säkerställer att ljudspåren inte störs av fokuseringsljudet och övergångarna blir mjuka när fokus flyttas från ett objekt till ett annat.

EF 70-300 mm F/4-5,6 IS II USM är Canons första objektiv med en elektronisk informationsdisplay i objektivet. Inställningarna kan kontrolleras med en snabb titt och visningen inkluderar fokusavstånd, skala för skärpedjup vid olika bländare, kameraskakningar och brännvidd. Displayen ger fotografen mer information, stadigheten vid fotografering i låga vinklar kan kontrolleras och man kan se 35 mm-motsvarigheterna när EOS-kameror med APS-C- och APS-H-format används.

Objektivet kostar virka  5 650 kronor.

Annons
Bli en bättre Canon-fotograf

Bli en bättre Canon-fotograf

Du har väl inte missat våra populära special-utgåvor för dig med Canonkamera? Ett par gånger om året släpper vi ett nytt magasin sprängfyllt med nyttiga och smarta fototips som lär dig bemästra din kameras reglage och funktioner. Läs mer och beställ här.