DANSA TILL LJUSETS MUSIK

Teknik 7 Dec 2015

Fira rörelse på ett kreativt sätt DansaTillLjusetsMusik1-Wordpress

Dansare är ofta glada över att få publicitetsbilder, och du kan samtidigt ta lite dramatiska bilder till din portfolio. De här bilderna tog Kevin Voller i en studio med hjälp av två blixtar, en mellanstor softbox och en beauty dish på kamerans högersida och på vänstersidan en svart reflexskärm som absorberade blixten. ”Kameran monterades på ett stativ, och positionerades ganska lågt för att se till att dansaren Amy blev ordentligt inramad när hon hoppade”, säger han. Kevin använde även talkpuder i princip överallt där motivet kunde tänkas röra sig.

www.kevinvoller.co.uk

DansaTillLjusetsMusik2-Wordpress Sätt igång 

  • Utöver talk kan du testa att blanda mjöl med färgat puder för att skapa starka färgglada bilder i liknande stil. Kolla bara så att det är okej med din dansare.
  • Testa low key-bilder för att fånga ögonblick – low key-ljuset skapar en härlig känsla.
  • Överväg att fokusera på detaljer istället för att rama in hela personen. Fotografera dansarens kroppsposition, hens fotpositioner och så vidare. Glöm heller inte dansarens förberedelser.