NYTT 12-60 MM-OBJEKTIV FRÅN PANASONIC

Nyheter 20 Jan

Nya Leica DG Vario-Elmarit 12-60 mm f/2,8-4,0 ASPH Power O.I.S (motsvarande 24-120 mm i 35 mm-fullformat), ett nytt objektiv med standardzoom, är det första objektivet att introduceras från Panasonics Leica DG Vario Elmarit f/2,8-4,0-serie.
Panasonic12-60

Enligt Panasonic täcker det en rad olika vanliga fotograferingssituationer, från dynamiska landskap till porträtt, även i situationer med svagt ljus, eller ger vackra ofokusererade effekter genom att dra fördel av den stora bländaren.

Utöver den stora bländaren ska Power O.I.S (Optical Image Stabilizer) på ett effektivt sätt kompensera för oskärpa, vilket ska göra det enkelt att fotografera i svagt ljus. Objektivet arbetar tillsammans med Dual I.S.- (Image Stabilizer) , 5-axlig Dual I.S.- , och 5-axlig Dual I.S. 2-system när det sitter på en tillämplig Panasonic DSML-kamera.

Objektivet utmärker sig särskilt inom videoinspelning. Utöver den tysta hanteringen som erbjuds av det inre fokussystemet hjälper mikrostegssystemet i bländarkontrollsektionen kameran att på ett mjukt sätt hänga med intensitetsförändringar när användaren zoomar eller panorerar.

Det nya objektivet har en skrovlig, damm- och stänksäker design och är till och med fryssäker ner till -10°C för att klara professionell användning under hårda förhållanden. Ändå är storleken kompakt, vilket erbjuder hög mobilitet för fotografer och filmare.

Leica DG Vario-Elmarit f/2,8-4,0-serien kommer utökas med ytterligare objektiv. Ett 8-18 mm (16-36 mm i fullformatstermer) vidvinkelzoomar och telezoomar på 50-200 mm (100-400 mm i fullformatstermer) är för närvarande under utveckling.