Adobe Creative Cloud har fått en storebror – Adobe Creative Cloud for Teams – som erbjuder en rad tjänster som ska göra det enklare att arbeta tillsammans i kreativa team.
Förutom möjligheten att hämta samma program som med ett vanligt medlemskap erbjuder team-plattformen nya betalningsalternativ, fem gånger så mycket lagringsutrymme i molnet, hantering av enskilda medlemskap, och extra supportfunktioner.
Med Adobe Creative Cloud for Teams kommer 100 GB lagringsutrymme och möjlighet för en grupp att arbeta med Photoshop-, InDesign-, Premiere Pro-, Flash- eller Illustrator-projekt tillsammans, oavsett var man befinner sig – och oavsett om man använder Mac eller PC.
Med Creative Cloud Connection, som ingår både i ett vanligt medlemskap i Creative Cloud och i Creative Cloud for Teams, kan man nu även synkronisera projekt på sin lokala dator direkt till en molnbaserad lagringsplats.
Man får också tillgång till Expert Support Service, som ger extra support och stöd jämfört med ett vanligt medlemskap. Creative Cloud for Teams har en inbyggd supportmodul där man kan boka tid eller bli uppringd av ett specialutbildat supportteam.
Teams-versionen av Creative Cloud erbjuder också guider specifikt utvecklade av auktoriserade samarbetspartners som Kelby Utbildning, Video2brain och Attain.
Adobe har idag även gjort ett antal uppdateringar för alla medlemmar i Creative Cloud. Photoshop får den största uppdateringen med stöd för Retina-skärm, men även Adobe Muse får ett antal nya funktioner.
I Sverige kan man gå med i Creative Cloud från 565 kronor per månad.